Port w Gdyni to jeden z najnowocześniejszych terminali w Polsce. Specjalizuje się w obsłudze ładunków drobnicowych – także zjednostkowanych, przewożonych w kontenerach i w systemie ro-ro. Poza tym terminal obsługuje również połączenia promowe i linie żeglugowe. Co istotne, gdyński port jest jednym z ważniejszych ogniw VI Korytarza Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T. Swoją wysoką pozycję zawdzięcza nie tylko stałym inwestycjom w infrastrukturę i nowoczesne systemy obsługi, ale również atrakcyjnemu położeniu nad Zatoką Gdańską. To trzeci co do wielkości port znajdujący się na terenie Polski i z roku na rok rośnie ilość obsługiwanych statków handlowych i pasażerskich oraz obroty ładunkowe. To czyni z portu w Gdyni jeden z najważniejszych terminali w tej części Morza Bałtyckiego. Terminal należy do Europejskiej Organizacji Portów Morskich oraz współpracuje z najważniejszymi światowymi armatorami. Stale modernizowane nabrzeże i nowoczesne systemy sprawiają, że zwiększa się przepustowość portu oraz jego możliwości. Rozpoczęta budowa nowego terminala umożliwi przyjmowanie jednostek o maksymalnej długości 240 m. Dzięki temu oraz oddanej do użytku obrotnicy dla statków kontenerowych o długości 400 m port będzie mógł obsługiwać specjalistyczne jednostki, a czas pobytu w terminalu skróci się do 120 minut, co niewątpliwie wpłynie na całkowite koszty obsługi.
Spedycja morska
Najczęściej port w Gdyni obsługuje transport kontenerowy. Dzięki temu realizowane są duże zamówienia, które ważą kilkanaście ton i osiągają objętość kilkudziesięciu metrów sześciennych. Daje to również możliwość dostarczenia towarów z Gdyni niemalże we wszystkie rejony świata. Poza tym transport typu FCL jest bezpieczny, a ryzyko uszkodzeń czy zniszczeń oceniane jest jako minimalne. W terminalu obsługiwane są również przewozy drobnicowe. To najbardziej ekonomiczny sposób wysyłki mniejszych przesyłek, które nie wymagają przewozów kontenerowych, ale dzięki optymalizacji kosztów transportu można nadać dowolną ilość ładunku. To pozwala na przykład dostosować dostawy do stanu magazynowego, potrzeb odbiorców czy też sytuacji rynkowej. Transport w kontenerach morskich jest pewną gwarancją bezpieczeństwa przewożonego ładunku na każdym etapie realizowania zlecenia.