O tradycji transportu do Chin mówi się od wieków. Niegdyś tę drogę nazywano Jedwabnym Szlakiem i była ona podstawą funkcjonowania i rozwoju gospodarczego wielu państw. Obecnie ideę realizuje aktualnie m.in. kolej do Chin. Przede wszystkim przewóz kontenerów koleją to tanie, szybkie i bezpieczne rozwiązanie. Transport kolejowy jest świetną alternatywą dla transportu morskiego oraz lotniczego i z pewnością mocno wpływa na rozwój polskich firm, a także wzrost eksportu i importu.

Jak nadać kontener do Chin?

Obecnie w Polsce działają trzy stacje, które zajmują się transportem kolejowym do Chin. Znajdują się one w Łodzi, Pruszkowie oraz Małaszewiczach, są połączone z najważniejszymi terminalami w Chinach. Kontenery są dostarczane m.in. do: Changsha, Chengdu, Chongqing, Guangzhou, Hangzhou, Hefei, Nantong, Ningbo, Qingdao, Szanghaj, Shenzhen, Suzhou, Tianjin, Wuhan, Xiamen, Yiwu, Zhengzhou. Pociągi korzystają z połączeń kolejowych przez Kazachstan, Rosję i Białoruś i jest to część rozbudowanej sieci, która poza Polską obejmuje również kraje Europy Zachodniej.

Transport kolejowy do Chin trwa około dwóch tygodni. Dla porównania fracht morski zajmuje około miesiąca. Poza tym na fracht kolejowy jest bardzo atrakcyjna cena – Transport pełnego kontenera do Chin wyceniany jest już od 299 USD. Konkretne koszty są uzależnione od ilości transportowanego towaru – czyli objętości i wagi ładunku. Coraz więcej firm specjalizuje się w dostawach door-to-door.

Jeśli masz szczegółowe pytania, napisz do nas: railfreight@pfc24.pl

Kontenery z Polski do Chin bardzo często wypełnione są produktami rodzimej produkcji, a z Państwa Środka przybywają do nas: tekstylia, obuwie, sprzęt elektroniczny, AGD oraz elementy wyposażenia wnętrz oraz ogrodów.

Poza czasem realizacji zleceń, transport kolejowy jest zdecydowanie bezpieczniejszy. Wiąże się z mniejszym ryzykiem uszkodzenia kontenerów niż ma to w przypadku transportu morskiego. Poza tym kolej jest najbardziej ekologicznym środkiem transportu, co jest niezwykle ważne dla wielu firm i klientów indywidualnych. Szacuje się również, że ten środek transportu, ilości i jakość punktów przeładunkowych oraz samych połączeń będą się dalej dynamicznie rozwijać.