Aktualności

Home > Aktualności

Umowa na dzierżawę terminalu APM Terminals Elizabeth przedłużona do końca 2062 roku.

7 kwietnia 2025 | Aktualności

A.P. Moller – Maersk oraz Zarząd Portu Nowego Jorku i New Jersey (PANYNJ) uzgodniły przedłużenie dzierżawy terminalu APM Terminals Elizabeth do grudnia 2062 roku. Umowa dzierżawy, która pierwotnie miała wygasnąć w 2029 roku, stanowi istotny krok w długoletnim partnerstwie firmy z portem, sięgającym ponad wieku. Przedłużenie dzierżawy o 33 lata otwiera drogę do znaczących inwestycji infrastrukturalnych, które zwiększą przepustowość i szybkość transportu, stworzą miejsca pracy oraz wzmocnią gospodarkę Stanów Zjednoczonych. Umowa została zatwierdzona przez Radę Komisarzy Zarządu Portu w dniu 27 marca.

,,Jesteśmy głęboko zaszczyceni i wdzięczni za wsparcie przewodniczącego Kevina O’Toole’a oraz dyrektora wykonawczego Ricka Cottona w sprawie przedłużenia naszej dzierżawy w APM Terminals Elizabeth” – powiedział Keith Svendsen, dyrektor generalny APM Terminals. „Z niecierpliwością czekamy na zatwierdzenie umowy przez Radę oraz na kontynuację naszej współpracy z Zarządem Portu, aby być motorem handlu i przyczyniać się do dobrobytu społeczności, którym służymy.”

Inwestycje w przyszłość

APM Terminals Elizabeth obsługuje obecnie ponad 25% rocznego przeładunku kontenerów w kompleksie portowym, przy wsparciu ponad 1 100 członków Międzynarodowego Związku Dokerów (ILA). Przez cały okres obowiązywania poprzedniej umowy dzierżawy APM Terminals konsekwentnie inwestowało w infrastrukturę i sprzęt, w tym ostatnio przeznaczyło dodatkowe 200 milionów dolarów na modernizację terminalu. Te inwestycje, wraz z nieustannym zaangażowaniem członków ILA, zapewniły nieprzerwaną działalność terminalu nawet w czasie ograniczeń związanych z pandemią COVID-19, przynosząc korzyści klientom, kierowcom ciężarówek i innym uczestnikom łańcucha dostaw, co pozwoliło utrzymać płynność logistyczną w regionie.

„To przedłużenie dzierżawy będzie kolejnym kamieniem milowym dla APM Terminals, które w 2024 roku obsłużyło rekordowe wolumeny przeładunków w porcie” – powiedział Henrik Kristensen, dyrektor zarządzający APM Terminals Elizabeth. „Dzięki ścisłej współpracy z ILA, przedłużenie umowy pozwoli nam kontynuować inwestycje w terminal, wspierając miejsca pracy i rozwój lokalnej gospodarki przez wiele kolejnych lat.”

Patrząc w przyszłość, APM Terminals wyobraża sobie większy i bardziej wydajny terminal kontenerowy. Firma zobowiązuje się do realizacji znaczących przyszłych inwestycji, które zwiększą przepustowość i efektywność obsługi dla klientów. Planowane modernizacje obejmują optymalizację układu terminalu, elektryfikację sprzętu do obsługi kontenerów oraz dostosowanie nabrzeży kontenerowych do przyszłych potrzeb. Działania te będą wspierać eksport towarów na rynki zagraniczne, przyczyniając się do rozwoju lokalnej i krajowej gospodarki oraz tworząc liczne miejsca pracy, które wesprą rozwój lokalnej społeczności.

Budując na solidnych fundamentach

„To przełomowe porozumienie z APM Terminals podkreśla kluczową rolę, jaką Port Nowego Jorku i New Jersey będzie nadal odgrywał w napędzaniu gospodarki regionalnej i krajowej” – powiedział przewodniczący Zarządu Portu Kevin O’Toole. „APM Terminals od dekad jest zaufanym partnerem portu i z entuzjazmem chcemy budować na tych solidnych fundamentach, dążąc wspólnie do zwiększenia wydajności, efektywności i niezawodności tego ważnego węzła logistycznego – z korzyścią dla regionu i całego kraju.”

„To przedłużenie dzierżawy zapewnia przełomowe modernizacje infrastruktury oraz zwiększenie przepustowości w drugim co do wielkości terminalu kontenerowym na wschodnim wybrzeżu, w najruchliwszym porcie tej części kraju” – powiedział dyrektor wykonawczy Zarządu Portu Rick Cotton. „Te zobowiązania umożliwią Portowi Nowego Jorku i New Jersey obsługę większej ilości ładunków, stworzenie nowych miejsc pracy i dalsze umacnianie jego roli jako kluczowego motoru gospodarki regionu i elementu krajowego łańcucha dostaw.”

Długa historia i świetlana przyszłość

Od ponad wieku A.P. Moller-Maersk utrzymuje bliskie relacje z Portem Nowego Jorku i New Jersey. Pierwsze zawinięcie statku do Nowego Jorku miało miejsce w 1915 roku, a niedługo później otworzone zostało pierwsze biuro międzynarodowe na Manhattanie. W 1928 roku powstała Maersk Line, a nabrzeża w Brooklynie szybko stały się jej domem. W 1975 roku, we współpracy z Zarządem Portu Nowego Jorku i New Jersey, A.P. Moller-Maersk uruchomił pierwszy dedykowany terminal kontenerowy przy nabrzeżu 51.