Aktualności

Home > Aktualności

Nowa klasa statków Maersk wchodzi do eksploatacji

20 czerwca 2025 | Aktualności

Kopenhaga, Dania – A.P. Moller – Maersk (Maersk) nadał nazwę pierwszemu statkowi z serii jednostek o pojemności 17 480 TEU wyposażonych w napęd dwupaliwowy na metanol. Uroczystość nadania nazwy odbyła się 18 czerwca w stoczni Hyundai Heavy Industries (HHI) w Ulsan, w Korei Południowej.

Statek Berlin Mærsk jest 14. nową jednostką dwupaliwową, która dołączyła do floty Maersk, a wkrótce dołączą do niej kolejne pięć bliźniaczych jednostek z tej nowej klasy kontenerowców.

Wraz z uruchomieniem klasy Berlin Mærsk kontynuujemy budowę zestawu narzędzi do żeglugi morskiej dostosowanego do różnych ścieżek paliwowych. Odnowa floty jest kluczowa dla utrzymania naszej konkurencyjności w żegludze morskiej i stanowi fundament naszego zaangażowania w dekarbonizację.
– Anda Cristescu, dyrektor ds. czarterów i nowych budów w Maersk

7 lipca Berlin Mærsk zawinie po raz pierwszy do portu w Szanghaju, gdzie rozpocznie obsługę w ramach serwisu AE3 Maersk, łączącego Azję Wschodnią z Europą Północną.

Znany projekt

Projekt jednostki jest bardzo zbliżony do poprzedniej klasy Ane Mærsk, w ramach której Maersk otrzymał łącznie 12 statków dwupaliwowych, wszystkie zbudowane przez HHI. Jedyną istotną różnicą jest szersza konstrukcja (szerszy kadłub), która pozwala Berlin Mærsk przewozić więcej kontenerów. Zwiększona pojemność czyni go największym statkiem dwupaliwowym we flocie Maersk.

Cieszymy się, że rozpoczynamy odbiór serii Berlin Mærsk. Od momentu zamówienia pierwszego statku z napędem na metanol w 2021 roku przeszliśmy długą drogę, a wielu innych armatorów również zaczęło inwestować w tę technologię. Nowa klasa Berlin Mærsk opiera się na fundamencie położonym przez Laura Mærsk, a następnie klasę Ane Mærsk. Klasa Berlin Mærsk to dowód naszego nieustannego zaangażowania w innowacje i optymalizację – wyznacza nowy standard efektywności w branży.
– Ole Graa Jakobsen, dyrektor ds. technologii floty w Maersk

Wszystkie sześć statków z tej serii buduje HHI, a ich dostawy zaplanowano na 2025 rok. Jednostki będą pływać pod banderą Danii.