Aktualności

Home > Aktualności

Maersk nadaje nazwę „Adrian Mærsk” statkowi napędzanemu podwójnym paliwem metanolowym w swoim flagowym terminalu Maasvlakte II w Rotterdamie

28 marca 2025 | Aktualności

W dniu dzisiejszym firma A.P. Moller – Maersk świętowała nadanie imienia „Adrian Mærsk” statkowi z podwójnym paliwem metanolowym w terminalu APM Terminals Maasvlakte II w Rotterdamie. Stephanie Pullings Hart, wiceprezes wykonawczy i dyrektor operacyjny (COO) w Nestlé, jest matką chrzestną kontenerowca. Nestlé, kluczowy klient, wysyła 100% swoich ładunków oceanicznych Maersk w ramach produktu ECO Delivery Ocean, który wykorzystuje paliwa alternatywne w celu zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych (GHG). Te alternatywne paliwa zmniejszają emisję gazów cieplarnianych przez ładunki Nestlé o ponad 80% w porównaniu z konwencjonalnymi paliwami kopalnymi i oznaczają znaczne zaangażowanie finansowe Nestlé, które korzysta z ECO Delivery Ocean od 2023 roku.

Statki dwupaliwowe pokazują, że technologia transformacji energetycznej przemysłu żeglugowego jest już dostępna. Kluczowe znaczenie mają teraz decyzje, które państwa członkowskie Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) podejmą w Londynie w przyszłym miesiącu. Pilnie potrzebujemy regulacji wspierających wprowadzanie paliw, które znacznie ograniczają emisję gazów cieplarnianych. Jednocześnie potrzebujemy ambitnych klientów, takich jak Nestlé, jako naszych bliskich partnerów w ekologicznej transformacji żeglugi i logistyki, której nie moglibyśmy osiągnąć bez ich wsparcia. Mówi Karsten Kildahl Dyrektor handlowy (CCO) w firmie Maersk

„Adrian Mærsk” ma pojemność ponad 16 000 TEU (jednostek równoważnych dwudziestu stopom) i będzie obsługiwał szlak handlowy Azja-Morze Śródziemne po zakończeniu swojego dziewiczego rejsu z Rotterdamu. Jako część nowej sieci Wschód-Zachód firmy Maersk, będzie on miał swój udział w realizacji ambicji firmy Maersk, aby zapewnić niezawodność harmonogramu powyżej 90%, gdy nowa sieć zostanie w pełni wdrożona. Terminale węzłowe Maersk, takie jak APM Terminals Maasvlakte II w Rotterdamie, odgrywają kolejną istotną rolę w osiągnięciu tego celu. Statki dwupaliwowe mają kluczowe znaczenie dla planów dekarbonizacji Maersk. Bio- i e-metanol mogą zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych o 65% do 90% w porównaniu z konwencjonalnymi paliwami kopalnymi, w zależności od surowca i procesu produkcyjnego. Maersk wdroży również dwupaliwowe statki na skroplony metan, dążąc do jak najszybszego wykorzystania bio- lub e-metanu. Biorąc pod uwagę globalne zapotrzebowanie na paliwo, połączenie kilku alternatywnych niskoemisyjnych technologii paliwowych jest niezbędne do dekarbonizacji przemysłu żeglugowego.