Zwieńczeniem strategicznego partnerstwa pomiędzy Grupą Hateco i APM Terminals w Wietnamie było uroczyste otwarcie nowego terminalu w Haiphong, które miało miejsce w miniony weekend. Terminal – Hateco Haiphong International Container Terminal (HHIT) – zapewni dwa nowe głębokowodne miejsca postojowe w porcie Lach Huyen w mieście Haiphong. Nowe nabrzeża będą w stanie przyciągnąć mega statki o pojemności do 18 000 TEU. Jako niezależny podmiot A. P. Moller-Maersk, APM Terminals jest częścią zintegrowanej struktury usług oceanicznych, terminali i usług lądowych Maersk.
Jestem niezmiernie dumny, że stoimy tu dzisiaj jako strategiczni partnerzy, umożliwiając i świętując ten ogromny krok naprzód dla wietnamskich możliwości żeglugowych i logistycznych. Jako najnowocześniejszy i największy głębokowodny port kontenerowy w północnym Wietnamie, nowy obiekt umożliwi prowadzenie działalności gospodarczej, tworzenie miejsc pracy i łączenie Wietnamu ze światem w bardziej wydajny, opłacalny i ekologiczny sposób. Patrząc w przyszłość, Maersk jest zaangażowany w pogłębianie współpracy z Wietnamem i naszym strategicznym partnerem Hateco. Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować naszą wiedzę i najlepsze praktyki, aby zapewnić wartość naszym klientom, partnerom i szerszym interesariuszom w Haiphong i poza nim” – mówi Robert Mærsk Uggla, prezes A.P. Moller – Maersk.
W ramach projektu APM Terminals podzielił się najlepszymi praktykami w zakresie bezpieczeństwa, automatyzacji portów, wykorzystania sztucznej inteligencji i optymalizacji procesów oraz dekarbonizacji, z których wszystkie są częścią wspólnych priorytetów partnerów jako partnerów publiczno-prywatnych. Terminal został również wybrany jako część Gemini Cooperation, nowej sieci Wschód-Zachód obsługiwanej przez Maersk i Hapag-Lloyd.
„W ciągu zaledwie 30 miesięcy to, co kiedyś było marzeniem, stało się najnowocześniejszą bramą morską dla północnego Wietnamu. Dla Hateco to nie tylko nowy port. To brama postępu, symbol partnerstwa i świadectwo tego, co może przynieść wizja, innowacja i współpraca. Hateco i jego profesjonalni i oddani pracownicy nie mogą osiągnąć tego sami. Doceniamy dalekowzroczność i zaufanie rządu Wietnamu, który zaoferował Hateco ten strategiczny projekt infrastrukturalny. Czujemy się również zaszczyceni, mogąc współpracować z ekspertami i doradcami z Maersk i APM Terminals, którzy podzielili się swoimi spostrzeżeniami z globalnych operacji, aby budowa i operacje projektu HHIT były inteligentniejsze, bardziej ekologiczne i szybsze” – mówi prezes Grupy Hateco Tran Van Ky.
Podczas otwarcia Hateco i APM Terminals podpisały protokół ustaleń (MOU) w celu pogłębienia i rozszerzenia strategicznego partnerstwa w zakresie inwestycji i operacji portowych i logistycznych w Haiphong oraz w potencjalnych nowych strategicznych lokalizacjach w Wietnamie.
Wicepremier Wietnamu Mai Van Chinh i ambasador Danii w Wietnamie i Laosie Nicolai Prytz wzięli udział w otwarciu i pochwalili imponujący rozwój projektu portu głębokowodnego HHIT oraz udane partnerstwo między Maersk i Hateco, które w znacznym stopniu przyczynia się do pogłębienia handlu i więzi kulturowych między Europą i Wietnamem.