Hutchison Ports Port of Felixstowe potwierdził zamówienie na kolejne 34 autonomiczne ciężarówki (AT) od Shanghai Westwell Technology Co. Ltd (Westwell), podwajając swoją flotę i umacniając swoją pozycję lidera w dziedzinie automatyzacji portów.
Pierwsze 34 AT, które zostały z powodzeniem wdrożone na początku tego roku do pracy w terminalu Trinity obok ciężarówek prowadzonych konwencjonalnie, stanowiły pierwszy w Europie udany przykład wykorzystania autonomicznych pojazdów w ruchu mieszanym.
Komentując zamówienie, Clemence Cheng, dyrektor wykonawczy Hutchison Ports i prezes Port of Felixstowe, powiedział:
„Jesteśmy dumni, że wyznaczamy kierunek w zakresie autonomicznych operacji portowych. Podwojenie naszej floty AT zapewni jeszcze większą efektywność i odporność naszych działań. Nowe jednostki będą wyposażone w ulepszoną technologię czujników, co umożliwi jeszcze lepsze wyniki operacyjne dla naszych klientów.”
„Kontynuacja rozwoju tego projektu stała się możliwa dzięki niedawnemu wprowadzeniu prywatnej sieci 5G w Porcie Felixstowe. Oprócz poprawy spójności i efektywności operacyjnej, zwiększone wykorzystanie AT zasilanych bateryjnie w istotny sposób wesprze naszą ambicję osiągnięcia zerowych emisji netto w zakresie emisji bezpośrednich (Scope 1) i pośrednich (Scope 2) do roku 2035.”
Kenny Tan, założyciel i przewodniczący Westwell, dodał:
„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy świętować kolejny kamień milowy wraz z drugą partią 34 autonomicznych ciężarówek Westwell i uruchomieniem stacji wymiany baterii. Pełna automatyzacja portu dzięki AT pokazuje, jak daleko zaszliśmy w kierunku inteligentnych operacji portowych.
To wszystko nie byłoby możliwe bez silnego partnerstwa między Portem Felixstowe a Westwell, które było kluczowe dla sukcesu tego pionierskiego projektu.
Wierzymy, że dalsze wzmacnianie infrastruktury sieciowej portu, w połączeniu z autonomicznymi ciężarówkami Westwell i inteligentnym systemem uzupełniania energii, będzie nadal zwiększać efektywność operacyjną i przyspieszy przejście portu w stronę realizacji celów neutralności klimatycznej. Wspólnie kształtujemy przyszłość inteligentnych operacji portowych.”
Sieć 5G portu należy do największych prywatnych sieci tego typu w Wielkiej Brytanii. Zapewnia szybkie, niezawodne i bezpieczne systemy komunikacji oraz kontroli zarówno dla autonomicznych ciężarówek, jak i szerokiej gamy tradycyjnego sprzętu.
Nowo uruchomiona zautomatyzowana stacja wymiany baterii pozwala AT na wymianę rozładowanych jednostek zasilania na w pełni naładowane w zaledwie pięć–sześć minut – bez interwencji człowieka. Dzięki temu flota jest maksymalnie dostępna, a zakłócenia operacyjne minimalne.
Autonomiczne ciężarówki portu są wyposażone w najnowocześniejsze technologie, w tym LiDAR 128-liniowy, kamery o polu widzenia 360°, kamery monokularne i stereoskopowe z radarem, zapewniając światowej klasy poziom bezpieczeństwa i wydajności.