Port Gdynia został oficjalnie włączony do siatki połączeń w ramach nowego serwisu Britannia, obsługiwanego przez armatora MSC – Mediterranean Shipping Company. To bezpośrednie połączenie (deep sea) między Azją a Europą Północną, obejmujące kluczowe porty takie jak Szanghaj, Ningbo, Yantian, Vung Tau, Rotterdam, Hamburg, Antwerpia i Liverpool.
W środę, 9 kwietnia, do Gdyni zawinęła jednostka MSC ROSE (364 m długości, 15 294 TEU) – pierwszy statek w ramach serwisu Britannia. Jednostka pozostanie przy nabrzeżu do soboty.
Obecność Portu Gdynia w jednym z głównych serwisów oceanicznych MSC to efekt długofalowych działań i dowód rosnącej roli Gdyni w globalnym łańcuchu dostaw. Dla armatora to decyzja strategiczna – dla portu i jego partnerów biznesowych to szansa na:
- zwiększenie przeładunków, zwłaszcza eksportowych,
- wzmocnienie pozycji Gdyni jako portu głębokowodnego,
- impuls dla rozwoju Portu Zewnętrznego i infrastruktury intermodalnej,
- wsparcie strategii dywersyfikacji dostępu Polski do rynków zamorskich.
Wejście serwisu Britannia do Gdyni to kolejny krok w kierunku umocnienia naszej pozycji jako nowoczesnego, konkurencyjnego portu na Bałtyku.