Wraz z H2Tainer, Innofreight i voestalpine Tubulars wprowadzają na rynek kontener do transportu wodoru, który ma ogromne znaczenie dla produkcji ekologicznej stali. H2Tainer został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany w Kindbergu w ramach „technicznej premiery”.
Wodór jest uznawany za kluczową technologię o ogromnym potencjale na drodze do produkcji zielonej stali. Dzięki nowo opracowanemu H2Tainerowi firmy Innofreight oraz voestalpine Tubulars robią duży krok w kierunku tego celu. H2Tainer to mobilne rozwiązanie kontenerowe do efektywnego i bezpiecznego transportu wodoru, opracowane we współpracy z HyCentA. Ma długość 40 stóp, możliwość sztaplowania, a każdy kontener może przewozić do 475 kilogramów wodoru — co odpowiada 1 900 kilogramom na podwójnym wagonie.
Najnowsze wspólne rozwiązanie gwarantuje nieprzerwany łańcuch logistyczny bezpiecznego transportu wodoru. W sercu H2Tainera znajdują się rury bezszwowe ze specjalnym gwintowanym połączeniem VAhyper. Są one projektowane, produkowane i udoskonalane w walcowni rur w Kindberg. Ekspertyza logistyczna pochodzi z firmy Innofreight, która poszerza swoją ofertę o intermodalny H2Tainer – również w obszarze dekarbonizacji. „Obserwujemy znaczący wzrost popytu w tym segmencie, na przykład w transporcie biomasy lub złomu recyklingowego. Dzięki H2Tainerowi możemy teraz wspierać także transport wodoru” — mówi właściciel Innofreight, Peter Wanek-Pusset. System modułowy umożliwia współpracę kolei i transportu drogowego, nie wymaga bezpośredniego połączenia kolejowego i zapewnia znacznie większe zasięgi.
Specyfikacja:
- Długość kontenera: 40 ft
- Pojemność magazynowa: do 475 kg na kontener (1 900 kg dla 4 kontenerów na podwójnym wagonie)
- Maksymalne ciśnienie magazynowania: 500 bar
- Średnica: 7 ⅝ cala
- Maksymalna długość: 10 800 mm
- Liczba: maksymalnie 48 rur na kontener (zależnie od ciśnienia i środka transportu)

H2Tainer łączy dopasowane usługi wzdłuż całego łańcucha wartości: od zaopatrzenia, produkcji i montażu, po wysyłkę, serwis i konserwację. Konstrukcja modułowa, badania nieniszczące oraz łatwa wymiana pojedynczych rur gwarantują żywotność znacznie przekraczającą 20 lat. To istotny krok na drodze do zielonej stali, który Innofreight i voestalpine Tubulars stawiają wspólnie dzięki H2Tainerowi.
„Nasza wiedza logistyczna oraz ekspertyza rur voestalpine Tubulars doskonale się uzupełniają — ta współpraca zaowocowała wyjątkowym produktem. H2Tainer ma doskonałe perspektywy rynkowe, ponieważ wodór będzie jednym z kluczowych źródeł energii przyszłości. Jesteśmy dumni, że możemy przyczyniać się do dekarbonizacji i produkcji zielonej stali wspólnie z voestalpine Tubulars” — podkreśla Wanek-Pusset.
