MSC Mediterranean Shipping Company największy na świecie armator kontenerowy z flotą ponad 850 statków i globalną siecią ponad 300 tras – rozszerza swój serwis Albatros z Gdańska o bezpośrednie zawinięcia do portów na wschodnim wybrzeżu Nowego Jorku i Charleston.
Dzięki temu Baltic Hub w Gdańsku, największy terminal kontenerowy w regionie Morza Bałtyckiego, zyskuje nowe, regularne połączenie transatlantyckie realizowane w cotygodniowych rejsach. Terminal, obsługujący rocznie ponad 2 mln TEU, jest kluczowym węzłem dla polskiego handlu morskiego, zapewniającym dostęp do globalnej sieci połączeń oceanicznych oraz rozwiniętej infrastruktury transportu kolejowego i drogowego. To strategiczne wzmocnienie siatki połączeń MSC między Polską a USA zapewni klientom usprawnione przepływy ładunków oraz płynną integrację z usługami transportu śródlądowego i logistyki oferowanymi przez MSC.
Pierwszy rejs w ramach rozszerzonego serwisu zrealizował MSC BERANGERE, który wypłynął z Gdańska 14 sierpnia 2025 roku.
Ważne połączenie transatlantyckie
Żegluga pomiędzy USA a Europą, choć nadal odgrywa ważną rolę w globalnym handlu, stanowi dziś mniejszy segment światowych przewozów kontenerowych w porównaniu z trasami na Pacyfiku. Połączenia transatlantyckie skupiają się głównie na przewozach towarów wysokiej wartości – takich jak produkty przemysłu motoryzacyjnego, lotniczego, farmaceutycznego czy dobra luksusowe – a także na wymianie surowców energetycznych i chemikaliów. W ostatnich latach wzrost znaczenia tego szlaku napędzał m.in. eksport LNG z USA do Europy oraz większy import amerykańskich produktów rolnych. Natomiast wolumen kontenerów jest ograniczony w porównaniu z ogromnymi przepływami towarów pomiędzy Azją a Ameryką Północną, gdzie dominują masowe przewozy elektroniki, odzieży i produktów konsumpcyjnych.