DB Cargo zaprezentował wieloelementowy kontener (MEGC) przeznaczony do transportu multimodalnego, w tym kolejowego, wodoru pod ciśnieniem około 500 atm.
Projekt został zrealizowany przez DB Cargo BTT zgodnie z decyzją niemieckiego Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu we współpracy z Hexagon Purus, Endress+Hauser, Infraserv Höchst i Fraunhofer IML. Oddział DB Cargo BTT operatora specjalizuje się w transporcie kolejowym towarów niebezpiecznych, w tym produktów przemysłu chemicznego (amoniak, metanol). Do tej pory sprężony wodór gazowy był transportowany w butlach, zazwyczaj drogą lądową.
Konstrukcja pojemnika o wadze 1223 kg umożliwia poziomy załadunek i rozładunek. Wymagany poziom bezpieczeństwa zapewniają inteligentne czujniki, które monitorują temperaturę i ciśnienie w kontenerze, a także poziom wibracji podczas transportu.
Kontener został zaprezentowany po raz pierwszy w czerwcu 2025 r. na targach w Monachium, a próbne transporty planowane są na koniec roku