CMA CGM będzie posiadać największe na świecie statki kontenerowe zasilane podwójnym paliwem. CMA CGM Seine ma takie same wymiary jak pięcioletnia klasa CMA CGM Jacques Saade, ale znacznie poprawia wydajność. Statek o długości 399 metrów (1309 stóp) i szerokości 61,3 metra (201 stóp) zmniejszy emisje o 20 procent i prawie całkowicie wyeliminuje SOx i cząstki stałe. Zwiększona wydajność silników zasilanych LNG i zbiornik LNG MARK III o pojemności 18 600 cbm zapewniają mu zasięg 19 500 mil morskich. Statek jest również w pełni zgodny z normą IMP Tier III.
Poprawiono również wydajność obsługi ładunków, zwiększając ją o około 764 TEU do 23 876 TEU. Obejmuje to 2 200 slotów chłodniczych. Pudełka można układać w stosy w 24 warstwach. Ulepszono również systemy bezpieczeństwa przeciwpożarowego dla operacji ładunkowych. Statek rywalizuje z pierwszymi statkami o pojemności ponad 24 000 TEU zbudowanymi również w Chinach.
„Od rozpoczęcia budowy do rozładunku na molo, czas został skrócony do 4-5 miesięcy, znacznie wyprzedzając pierwotny cykl budowy” – powiedział chińskim mediom Liu Xuedong, zastępca dyrektora generalnego Hudong-Zhonghua Changxing Shipbuilding. „Ten statek został dostarczony ponad sześć miesięcy wcześniej, z kontrolą cyklu na wiodącym poziomie w przemyśle stoczniowym”.
Nadanie imienia i przekazanie statku odbyło się 15 kwietnia w Szanghaju. Statek dołączy do trasy linii z Dalekiego Wschodu do Europy.
Jest to pierwszy z czterech nowych statków budowanych dla CMA CGM w tej bardzo dużej klasie. Stocznia Hudong-Zhonghau informuje, że dostarczyła już 17 kontenerowców dla CMA CGM, w tym 12 statków napędzanych LNG. Ogólnie rzecz biorąc, stocznia informuje, że ma obecnie 20 statków w budowie i całkowity portfel zamówień sięgający 2029 roku i wyceniony na 19,6 miliarda doladolarów.l
Ta nowa klasa jest najnowszym krokiem w wysiłkach CMA CGM, a firma poinformowała, że zainwestowała prawie 20 miliardów dolarów w zamówienie statków napędzanych LNG i metanolem. W 2024 r. grupa odebrała dostawę 12 nowych statków napędzanych LNG i twierdzi, że do 2029 r. będzie miała w swojej flocie 153 statki zdolne do wykorzystywania energii niskoemisyjnej (biogazu, biometanolu i paliw syntetycznych). Według doniesień CMA CGM posiada obecnie łączną flotę około 670 statków z zamówieniami na 100 dodatkowych statków.