Aktualności

Home > Aktualności

Bound4blue bije rekordy, instalując największe w historii żagle ssące na statku do przewozu soków.

14 kwietnia 2025 | Aktualności

Bound4blue ogłasza zakończenie instalacji największych na świecie żagli ssących, z czterema 26-metrowymi eSAILs® zamontowanymi na MV Atlantic Orchard. Wyczarterowany przez Louis Dreyfus Company (LDC) i należący do Wisby Tankers AB, Szwecja (Wisby Tankers), wyspecjalizowany przewoźnik soków zamontował żagle podczas jednego postoju zaplanowanego już na 10-letni przegląd w stoczni Astander w Santander w Hiszpanii, zapewniając optymalną wydajność.

Cztery 26-metrowe eSAILs® zostały zainstalowane w mniej niż jeden dzień na jednostkę, zgodnie z planem. Podczas żeglugi statek zbudowany w 2014 r., który pierwotnie był statkiem do przewozu suchych ładunków masowych, zanim przeszedł konwersję w 2020 r., będzie teraz cieszył się uproszczoną zgodnością z FuelEU Maritime, wykorzystując wiatr, z dalszymi CII, EU ETS i dodatkowymi korzyściami regulacyjnymi.

W zależności od tras handlowych, statek będzie teraz korzystał z oszczędności zużycia paliwa i emisji, przewidywanych na około 10%, odblokowując również korzyści handlowe.

Elastyczny, sprawdzony, opłacalny

Ta najnowsza instalacja jest trzecią w tym roku dla bound4blue, co podkreśla zdolność firmy do dostarczania, skalowania technologii i nadzorowania jej wdrażania. Jest to najnowsza z serii ostatnich instalacji, w których żagle ssące zatwierdzone przez DNV zostały zamontowane na statkach, od tankowców MR po statki drobnicowe i ro-ro. Jak wyjaśnia José Miguel Bermúdez, CEO i współzałożyciel bound4blue, projekt ten pokazuje prostotę i wszechstronność zastosowania zaawansowanych systemów napędu wiatrowego (WPS) w przemyśle przechodzącym transformację.

José Miguel komentuje: „eSAILs® otwierają łatwą, sprawdzoną i korzystną ekonomicznie drogę do bardziej ekologicznych operacji dla szerokiej gamy segmentów żeglugi, w tym unikalnych typów statków, takich jak statki do przewozu soków. Ten specjalistyczny projekt jest doskonałym przykładem tego, jak nasza technologia spełnia potrzeby klientów. W tym przypadku jednostki zostały podniesione na pozycje pierwotnie zajmowane przez cztery dźwigi pokładowe, a wszystkie prace elektryczne i konstrukcyjne, przygotowanie żagli i pełne programowanie jednostek zostały przeprowadzone podczas jednej skoordynowanej wizyty w stoczni”.

José Miguel kontynuuje: „Cieszymy się, że możemy współpracować z ambitnymi i podobnie myślącymi firmami, takimi jak LDC i Wisby Tankers, aby przyspieszyć rewolucję wiatrową w żegludze, instalując naszą dojrzałą, mechanicznie prostą technologię, aby zapewnić znaczne oszczędności paliwa i emisji”.

Oceny ekspertów

WAPS zostały zidentyfikowane dla MV Atlantic Orchard po wyczerpującym przeglądzie technologii redukcji emisji i zwiększania wydajności przez zespół LDC ds. dekarbonizacji żeglugi. Lloyd’s Register został następnie wezwany do przeprowadzenia eksperckiej oceny konkurencyjnych rozwiązań, zanim pod koniec 2023 r. wybrano w pełni autonomiczny system bound4blue.

„Odzwierciedlając podróż LDC, aby pomóc w kształtowaniu niskoemisyjnego przemysłu morskiego, a także dzięki unikalnej technologii bound4blue oraz współpracy Wisby Tankers, jesteśmy podekscytowani tym znaczącym pierwszym krokiem w rejsie, który stanowi nowy kamień milowy w długiej historii naszej Grupy w żegludze” – mówi Sébastien Landerretche, globalny szef frachtu LDC. „Z niecierpliwością czekamy na podzielenie się naszymi pierwszymi doświadczeniami i spostrzeżeniami w nadchodzących tygodniach, gdy zakończymy naszą pierwszą przeprawę do Brazylii przed powrotem do Europy”.

Przyspieszenie wdrożenia

Systemy bound4blue eSAIL® mają typowy okres zwrotu krótszy niż pięć lat i nadają się zarówno do nowych, jak i modernizowanych statków w różnych segmentach. Obejmuje to między innymi tankowce, masowce, ro-ro, statki wycieczkowe, promy, gazowce i statki do przewozu ładunków ogólnych. Niedawno otrzymaliśmy zamówienia między innymi od takich firm żeglugowych jak Maersk Tankers, Marflet Marine, Eastern Pacific Shipping i Klaveness Combination Carriers.